Ursäkta, men hur har jag det ställt?

Har bjudit in mig själv på Valborgsmiddag hos några jag nästan känner. Jag lovade ta med nåt vego som jag kunde äta. Så just nu tillagar jag vitkål. M-hm, bara vitkål. Så att, ganska så gott. Nej, det är det ju förstås inte. Speciellt inte ta med när man ska gå bort. det är som att göra en “Kringlan” , dvs att lova fixa måltidsdryck och bara köpa med en flaska Rosita. Liten. Du tar kål på mig.

Men jag hade inget annat hemma. Och jag är för trött att köpa nåt. Jag fick ju sitta uppe i natt till halv fyra för att skriva dom där skämten som jag skulle skriva för det där programmet som går på riktig tv. Ganska bra skämt. Hade man säkert kunnat skriva, om man hade vart ute i god tid, utvilad och nykter. Jag tror inte jag får jobbet.

Puss på Valborg, pussys!
/Vintern Rasatsson

Leave a comment

Filed under Klag

Leave a Reply

